środa, maja 25, 2011

26 MAJA - DZIEŃ MATKI

Z okazji Dnia Matki w dniu 25 maja 2011 r. zaproszono uczniów klasy II SP 27 na konkurs literacko - plastyczny.
Własnoręczne zrobione prezenty są najcenniejsze, bo wkłada się w nie wiele serca, a podczas pracy myśli się o obdarowanej osobie. Takiego prezentu nie kupi się w żadnym sklepie, więc dzieci zrobiły dla swoich mam kwiatek - stojak na karteczkę z życzeniami.





             WSZYSTKIM MAMOM            
 Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA
ŻYCZYMY PRZEDE WSZYSTKIM
POCIECHY ZE SWOICH
STARSZYCH  I MŁODSZYCH
 LATOROŚLI.
  

Spotkanie z matką

Ona mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach,
i pierwszy deszcz.

Byłem wtedy mały jak muszelka,
a czarna suknia matki szumiała jak Morze Czarne.

Noc.

Dopala się nafta w lampce.
Lamentuje nad uchem komar.
Może to ty, matko, na niebie
jesteś tymi gwiazdami kilkoma?

Albo na jeziorze żaglem białym?
Albo fala w brzegi pochyłe?
Może twoje dłonie posypały
mój manuskrypt gwiaździstym pyłem?

A możeś jest południową godziną,
mazur pszczół w złotych sierpnia pokojach?
Wczoraj szpilkę znalazłem w trzcinach --
od włosów. Czy to nie twoja?


Konstanty Ildefons Gałczyński

1 komentarz:

  1. Wzruszający ten wiersz, jak zawsze.
    Dzieciaki spisały się na medal - kwiatki super!
    Pozdrawiamy serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Biblioteka w 10-tkę , Blogger